al-quran
 al-quran

heeeee… al kisah bermula nya dari menonton drama Cinta Akhbar
bila habis je nonton cerita tuh aku terdengar dia baca makna surah..
tpi just tak ingat makna surah mane dia baca tuh..

maknanya berbunyi bergini..
Hanya Engkau kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami
memohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang
yang telah Engkau beri nikmat kepada mereka, dan bukanlah jalan
mereka yang dimurkai dan bukan pula jalan mereka yang sesat.

lebih kurang gitu lah makna yang aku dengar.. so aku pun tanye la mak aku
errr macam pernah dengar ja makna ayat tuh.. ayat ape tuh ekk…
dengan tak semena-mena mak aku smesh aku…




BACA LEBIH 200+ KOLEKSI CERITA/GAMBAR LAWAK

sesia ja aku kna bebel dengan mak aku takkan makna ayat al-fatihah pown tak ingat
hari-hari baca pown tak ingat makna ke.. ? bla bla bla..
insaf 3saat skejab.. heee..
 hari2 baca ayat makna tak baca tuh yg jadi mcam nie..
saboe jela..

lepas ni nak kna hafal makna al-fatihah plak.. kalu tak sampai sudah la
asyik lupa jaa.. isk isk isk..

heee… same2 la kita ambik iktibar dari ape yang berlaku pada aku nie..
seblum korang plak yang kena bebel dengan mak dan ayah korang
pasal tak ingat makna surah-surah.. bukan al-fatihah ja..tpi surah surah lain juga..
heeee… saboe jela.. sob sob sob…

terjemahan surah al-fatihah
Terjemahan Al-fatihah


Antara yang MENARIK...