Beli Baju Raya Aidhilfitri Baru

18
2
views
Baju Raya Baru
yeahhh… hOooreeyyy
baju raya baru…. awainye beli baju raya ?
takda la… tak beli pown…
kadang-kadang kita terlupa
kadang-kadang kita terleka..
dan kadang-kadang kita teruja
perlukah kita beli baju raya setiap kali raya menjelang tiba ?
perlukah kita membeli baju baru hanya kerna ingin bergaya ?
hanya sekali, dua kali, tiga kali pakai ?
takkan la hanya beberapa kali pakai
dah nak beli baru ? takkan hanya nak tukar warna baju melayu
utk raya anda beli sepasang baju raya baru ?
tidakkah itu satu pembaziran ?
hanya kerana ingin bergaya di hari pertama raya
kadang-kadang kita terlupa yang kita sedang melakukan pembaziran..



Koleksi Cerita Lawak
Koleksi Artikel Tips dan Info Cinta

sesetengah dari kita kadang-kadang hanya memakai baju melayu
hanya untuk sembahyang raya sahaja.. 
perlukah beli baju melayu baru ?
heee… tak perlu… pakai ja.. tahun lepas punya..
dua tahun lepas punya… tak perlu malu…
sepasang pown dah dekat rm100 paling murah..
tpi korang punya aku rasa lagi mahal kowt
kalu nak beli pown biarlah beli baju jalan untuk beraya
di rumah kawan-kawan nanti.. so takda la pembaziran berlaku
coz baju jalan tuh boleh di pakai bila-bila sahaja… berbanding
baju melayu yang hanya di pakai pada waktu-waktu tertentu…
elakkan pembaziran… 
berbelanjalah dengan cermat..
derma pada yang tak mampu…
bersyukurlah 
kita kerana masih bernyawa untuk menyambut
ramadhan kali ini… semoga ramadhan kali ini
membawa seribu rahmat kepada kita semua…
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 
kepada semua rakan-rakan…
Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih

18 COMMENTS

  1. betul tu bro..aku sokong dgn pendapat hang…buat apa nak beli kalau pakai hanya masa raya sahaja…aku pun dah lama tak beli/buat baju melayu…

  2. betul tu bro..aku sokong dgn pendapat hang…buat apa nak beli kalau pakai hanya masa raya sahaja…aku pun dah lama tak beli/buat baju melayu…

  3. khairil : yups.. slalunye lelaki nie la beli baju melayu setiap tahun tukar tema warna.. lpas tuh simpan dalam almari ja :)

    fathiah : bagus2 :)~ berjimat

  4. selamat berpuasa… tahun nie tatw la sempat kew nak beli baju raya. sbb nak dekat raya t baru balik uma. huhu..

  5. fara : heee.. dah ramai yg beli tau jgan taktau :)

    sha : jarang orang pkai baju mlayu ke masjid :) terutma yg kje pjabat :)

    lyzeer : bgus2 :)

    saiazuan : heee.. mmg saje nak kasi berdarah hahaha… tada la.. saje mengingatkan :)

  6. kenape bila nak jupe tuhan nak pakai baju yg lama…. tapi nak jalan2 kena pakai baju baru…. kan ke tuhan tu yg bagi rezeki…. jadi gunalah pakaian yg baru untuk mengadap dia…beli la baju melayu dan guna lah tiap2 hari, malam jumaat bolh hari jumaat pun blh.. lain la klu ko org tak sembahyang…pakai lah yg lawa2 untuk mengadap tuhan…

  7. apa la korang ni kan tuhan yg bg rezeki kat kita jadi apa la salahnya bila nak mengadap dia pakai yg cantik2 dan baru… pegi jln2 pakai yabg lama pun takpe… kalau takde duit bukan ada orang nak bagi pun

  8. ciknabil : selamat berpuasa :) sempat pnye…

    en nuar dan anonymous : sememangnya sekiranya kita nak mengadap allah tuh kna la pkai pakaian yang bersih dan wangi.. tpi kita tak boleh la nak bergaya sehingga membazir.. kalu baju raya tahun lepas baru pkai 2 or 3 kali takkan la baju tuh dah dikira buruk.. sememangnya allah tuh maha mengetahui…

  9. dan satu lagi.. orang pergi kje tak bwak baju mlayu.. so diaorg sembahyang kdang2 pkai kemeja ja… kalu di rumah plak den mmg tak cari baju melayu nak pkai utk solat di rumah… :)

  10. salam…jom tgk baju raya kt sini….lain dari yg lain…utk peminat cotton dan chiffon….jom follow me back,grab 20% discount…

Comments are closed.