cerita lawak Archive

220 Koleksi Cerita Lawak

220 Koleksi Cerita Lawak. Sedar tak sedar koleksi cerita lawak dalam blog jiwarosak.com sudah melebihi 220 cerita lawak yang mana koleksi ini di ambil dari pelbagai sumber rujukan terutamanya di facebook, kiriman pembaca, google, komen, majalah, surat khabar dan rekaan admin. antara yang menjadi pilihan ramai adalah

Lawak Kisah Anak Murid Bernama Pelangi

Lawak Kisah Anak Murid Bernama Pelangi. Sebelum memberi pelajaran, cikgu baru ingin berkenalan dengan murid2nya. Cikgu: “Cuba kamu yang di hadapan, apa nama dan apa hobi kamu?” Murid #1: “Nama saya Wahyu, hobi memancing di sungai sambil lihat pelangi, cikgu!” Guru: “Cuba yang duduk di sebelahnya?” Murid

Ular Berbahaya Ditemui Sukar Mati

Ular Berbahaya Ditemui Sukar Mati. BERITA TERGEMPAR ULAR BERBAHAYA Ditemui Sukar Mati di Nat Geo Wild, telah diumumkan bahawa ular yang sangat berbahaya baru sahaja ditemui. Saintis mendakwa bahawa ular merupakan species baru : revolusi keluarga reptilia itu . Menurut Nat Geo Wild , ular tersebut akn

Terselamat Roadblock JPJ

 Terselamat Roadblock JPJ – Pasti ramai yang cuak dan terkejut sekiranya ternampak roadblock secara tetiba walaupun sudah mematuhi segala undang-undang tapi bila nampak roadblock kita pasti merasa takut seolah-olah ada melakukan kesilapan. Pernah tak korang rasa macam tu ? Nampak JPJ seolah-olah nampak Polis kadang-kadang tak buat

Lawak Helikopter Terapung 30 Minit

Lawak Helikopter Terapung 30 Minit – Sebuah helikopter yang membawa penumpang tiba-tiba mengalami kerosakan dan terpaksa mendarat. Juruterbangnya telah merendahkan helikopter tersebut dan melakukan pendaratan cemas di atas air. Beliau meminta para penumpang supaya kekal di tempat duduk dan memastikan pintu ditutup rapat kerana di dalam situasi

Lawak Pertandingan Terjun Dalam Kolam Buaya

Lawak Pertandingan Terjun Dalam Kolam Buaya – Minggu lalu diadakan pertandingan terjun ke dalam kolam yg dipenuhi buaya dgn hadiah lumayan rm 1 juta.. tetapi tiada seorang pun yg menyertainya…penganjur pun menaikkan jumlah hadiah kpd 1.2juta.. tiada jg yg terjun.. wang dinaikkan lagi kpd 1.5 juta.. tiada

Akibat Vape di Kedai Makan

Akibat Vape di Kedai Makan – Disebuah restoran seorang wanita muda bersama rakan-rakannya menghembus vapour berkali2. Makcik: cik adik, jangan la sembur asap tu kat anak saya ni.. xselesa kami nak makan.. Wanita : ala makcik ni.. bukan bahaya pun.. air je ni.. perisa strawberi lagi.. Makcik

Lawak Pensyarah Tersilap Orang

“Hei, kamu yang berdiri di belakang,” tegur pensyarah “ Cuba sebutkan individu yang terlibat dalam Perjanjian Badang!” “Maaf, saya tidak tahu.. encik” “Apa? tidak tahu? Baiklah, kalau begitu sebutkan saja tahun berapa perjanjian itu ditandatangani?” “Maaf, saya tidak tahu juga, encik..” “tidak tahu sama sekali? Maklumat itu

Lawak Durian dan Orang Asli

Lawak Durian dan Orang Asli – Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian… lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan… Samdol : “Bang harga durian ini berapa?” Org Asli : “yang ini.. sepopit sebiji” Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa

Kisah Cikgu Suraya

Kisah Cikgu Suraya – Cikgu Suraya baru saja memulakan pekerjaan barunya sebagai seorang guru kaunseling di sebuah sekolah. Dia sangat bersemangat untuk memberikan nasihat kepada pelajar-pelajar di sekolah itu. Pada masa rehat.. Cikgu Suraya melihat seorang pelajar yang tengah berdiri seorang diri hujung padang sedangkan kawan kawannya