lawak Archive

Lawak Pendek Kahwin Selepas Kerja

Lawak Pendek Kahwin Selepas Kerja. “Seorang anak nak kahwin tapi dimarahi ibunya kerana masih belajar..”tunggu laa kerja dulu… kata ibunya… Dia mengadu pada bapa nya…. Bapanya menjawab…”mak ko tu memang macam tuuuu”!!! Abah ni yang dah kerja pun mak ko tak kasi kahwin… 😂

Jenis Rambut dan Perwatakan Seseorang

Jenis Rambut dan Perwatakan Seseorang. Perwatakan seseorang dapat dibaca sedikit sebanyak dengan gaya dan jenis rambut mereka. Lurus, Tebal, Ikal, Kerinting, Nipis setiap daripada jenis ini membawa kepada perwatakan seseorang. Ini sekadar hiburan sedikit sebanyak ada yang betul juga. Jenis Rambut dan Perwatakan Seseorang Antara jenis-jenis rambut

Datang Kenduri Kahwin Dengan Tangan Kosong ?

Datang Kenduri Kahwin Dengan Tangan Kosong ?. Kes semalam waktu menghadiri jemputan kahwin. Semalam saya diundang utk menghadiri majlis pernikahan di sebuah hotel. Ketika sampai di lobby hotel. Saya melihat ada 2- pintu. Pintu-1 tertulis “Utk keluarga laki-laki” & Pintu-2 tertulis “Utk keluarga perempuan”. Saya lantas masuk

Akibat Suka Menyibuk

Akibat Suka Menyibuk. Seorang pemuda ingin melihat satu kemalangan tetapi dia terlambat dan kawasan kemalangan sudah sesak dengan orang ramai. Lalu pemuda itu memikirkan satu cara supaya dapat melihat dengan lebih dekat lagi. Akibat Suka Menyibuk Tiba-tiba pemuda itu berkata “KETEPI !!! KETEPI !!! KETEPI !!! SAYA

5 Punca Kenapa Isteri Anda Keluar Pintu Belakang

5 Punca Kenapa Isteri Anda Keluar Pintu Belakang.  Isteri ini anugerah dan amanah utk org lelaki. Jagalah baik². Kebanyakkan suami hari ini tidak beri tumpuan pada isteri. Akibatnya kebelakangan ini banyak kes isteri keluar ikut pintu belakang berlaku. Menurut kajian kementerian pembangunan wanita dan Masyarakat, beberapa faktor

Hantu Raya Takut Dengan Doa Ini

Hantu Raya Takut Dengan Doa Ini. Kisah bermula disebuah kampung yang terletak di hujung pelusuk bandar. Pada suatu malam seorang kanak kanak dalam perjalanan balik mengaji. Tiba-tiba ditengah perjalanan kanak-kanak tersebut telah disakat oleh hantu raya. .. Setengah mati budak itu terkejut. .. Hantu Raya Takut Dengan

Antara Punca Kenapa Saya Tidak Marah Lagi Isteri Saya

Antara Punca Kenapa Saya Tidak Marah Lagi Isteri Saya. Pada waktu berbulan madu di negara orang, isteri saya melihat seekor anjing yang lucu. Dia lalu mengajak anjing yang lucu itu bermain. Tapi, tak  diduga anjing lucu itu menggigit tangannya. Isteri saya lalu tersenyum dan memberi amaran ke

Kisah Parti Tiga Sekawan

Kisah Parti Tiga Sekawan. Tiga sekawan iaitu KURA, ULAT dan KATAK. Pada suatu hari, KURA membuat satu parti secara kecil-kecilan.Dia mengajak ULAT dan KATAK datang ke rumahnya untuk menyambut HARI MERDEKA di rumahnya. Maka, datanglah ULAT dan KATAK berpesta habis-habisan di rumah KURA. Satu jam kemudian,KURA bertanya

Duit Raya RM10,000 Tidak Mencukupi

Duit Raya RM10,000 Tidak Mencukupi. Done shopping raya..!! Alaaaa habis duit bawa RM10000 balik kampung pun tidak cukup.. Alhamdulillah… Murah rezeki raya tahun ni..hehe..tahun lepas ala kadar je tahun ni berkadar-kadar lebihan raya.. Baju raya 20 pasang .. RM5000 Hand bag baru rm1500 Pandora Gold rm5500 Rantai