Kisah Duda dan Janda

Kisah Duda dan Janda

Di sebuah perkampungan ada seorang duda yang sudah berumur tinggal seorang dirumah nya.anak-anaknye semua bekerja di bandar.Berdekatan rumahnya itu ada seorang janda yang juga agak berumur dan juga tinggal seorang.Sudah bertahun lamanya mereka berjiran dan sering juga berhubung dikala kesunyian.Suatu hari.di petang yang redup.si duda duduk di bawah pokok rambai.merenung ke arah rumah si janda.Si janda perasan dan datang menegur si duda.Pak Uda oii.ape yang di menungkannye tu.Si duda menunduk seketika.lalu menjawab.Ada perkara aku nk bagitahu ko ni Mak Jan.Berkerut dahi si janda.kerana kelihatan serius pulak si duda tu.

ape nyer.serius je bunyi nyer.Si duda merenung si janda.lalu dengan kekuatan yang ade die berkata.Aku ni kepingin nak berbinikan ko.ko sudi tak?.Si janda tersenyum dan diam seketika.lalu si janda menjawab Erm.sudi.Setelah berborak seketika.si janda dan duda pun pulang kerumah masing-masing kerana hari sudah menjelang senja.

Pada malam itu.si duda gelisah.dia tidak ingat jawapan yand diberikan si janda petang tadi.adakah dia sudi atau tak.yelah dah tue.memori pendek sikit.Setelah berfikir sejenak.si duda tidak jugak mendapat jawapan.lalu terpksalah die bertanya sekali lagi kepada si janda.Si duda mendail no telepon si janda.nak datang umah tak molek pulak dah malam-malam camni.

Hello.mak jan.pak uda di sini.aku ingin bertnya.almaklum la dah tua mudah lupa.petang tadi aku bertnya pada ko sudikah ko berkahwin dengan aku.apakah yang ko jawab??Mendengar suara si duda.si janda pun berkata Aku jawab aku sudi.ikhlas dari hati.selamat ko telepon aku.Pak Uda.si duda pelik dengan kata-kata janda lalu bertnya.Kenapa??Dan si janda menjawab.

Aku pun lupe sape yang ajak aku kawin petang tadi

Kisah Duda dan Janda

Incoming search terms:

  • duda dan janda
Mempunyai idea untuk Cinta Tweak? Kongsi untuk memenangi RM3000 LIHAT DISINI
freaky Annabelle doll - Jangan Tengok Sekiranya ANDA PENAKUT ! LIHAT DISINI
Bantu Kami dengan LIKE Fanpage
Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen, kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari blog ini. Sila dapatkan nasihat pakar bertauliah dan berpengetahuan untuk tips dan info berkaitan.

Sebarang Pertanyaan, Pengiklanan, Review Produk dan lain-lain boleh email ke abgferoz@yahoo.com

One thought on “Kisah Duda dan Janda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>