Kisah Menyayat Hati Pembaca

3
4
views
menangis
menangis

Kisah Menyayat Hati Pembaca

Ibu tua: Hello.. Ni samad ke?
Samad: Ya mak, ni samad. Kenapa call samad? Samad tengah kerja ni.
Ibu tua: Mak saja telefon.
Samad: Oh.. Ingatkan ada apa tadi. Samad ada kerja sikit ni mak. Nanti samad call balik.

Keesokan Hari

Ibu tua: Hello.. Ni samad ke?
Samad: Ye mak, ni samad. Ada apa mak call malam-malam ni?
Ibu tua: Mak saja telefon. Ko kat mana?
Samad: Samad sekarang kat luar ni. Jumpa client dengan kawan-kawan. Nanti samad dah balik rumah, samad call mak balik ye.




Koleksi Cerita Lawak
Koleksi Artikel Tips dan Info Cinta

Keesokan Hari

Ibu tua: Hello.. Ni samad ke?
Samad: Ye mak, ni samad. Sorry mak, semalam balik lambat. Balik terus tertidur. Kenapa mak?
Ibu tua: Mak nak tanya sikit.
Samad: Tanya apa tu?
Ibu tua: Berapa gaji ko sehari nak?
Samad: Emm.. Boleh la mak. Dalam RM100 sehari. Tu pun tak berapa nak cukup kalau duduk kat bandar ni.
Ibu tua: Kalau macam tu, mak ada duit sikit nak kasi ko. Buat belanja ko kat sana.
Samad: La ye ke? Susah-susah je mak. Mak simpan duit tu untuk belanja rumah dah la. Kat sini tau la samad cari duit.
Ibu tua: Kau balik la rumah sehari dua nak. Nanti mak bayar gaji RM200. Mak rindu kat kau nak.

Kadang-kadang kita terlupa..
Betapa pentingnya kita buat mereka..

p/s… hargai mereka selagi mereka masih ada… :)


Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih


3 COMMENTS

  1. Memang sedih. Teringat arwah emak. Di saat2 akhirnya, hari2 tanpa kira pagi petang, siang dan mlm asyik menalifon akak. Rupa2nya itu petanda dia nk pergi jauh… meninggalkan kami semua

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here