ramadhan

ramadhan

walaupun agak terlewat tapi still nak wish selamat menyambut bulan ramadhan almubarak… syukur alhamdulillah masih diberi peluang untuk menyambut bulan ramadhan pada tahun ini.. insyallah semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya.. Agak berbeza pada tahun ini dengan kerja yang baru dan waktu kerja shift sahur pertama aku terpaksa bersahur di tempat kerja keseorangan. Memang agak berbeza kerana belum pernah sahur yang pertama bersahur keseorangan selalunya bersahur bersama keluarga beramai-ramai.. tapi apakan daya sudah ditugaskan kerja shift malam.. so terima jela..




BACA LEBIH 200+ KOLEKSI CERITA/GAMBAR LAWAK

keletihan berkursus selama seminggu belum lagi habis tak sampai seminggu balik terus ramadhan tiba.. memang agak terkejut.. tapi disebabkan dah biasa untuk tahan lapar dan dahaga so puasa memang tiada masalah. Cuma godaan selain lapar dan dahaga tu agak susah sikit terutama mata dan telinga. Bila seringkali mengadap komputer so banyak benda yang kita nampak dan tak sempat tapis. Lagi-lagi bila mengadap facebook. So bulan ramadhan ni kena kurangkan sikit berfacebook atau pahala kita yang akan berkurang.. heee..

Bazar ramadhan memang tak lari bila datangnya bulan ramadhan. Banyak cabaran dan godaan bila berada di bazar ramadhan terutamanya bazar ramdhan yang besar-besar.. bukan hanya godaan nafsu membeli makanan melebihi had malahan nafsu mata melihat awek-awek yang pergi bazar dengan pakaian seksi dan ketat ketat.. aiyooo.. bulan ramadhan pun sama juga ka.. so untuk mengelak dari godaan mata terpaksaa pergi bazar awal sikit lebih dari biasa..

semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dan diberkati.. insyallah..

Antara yang MENARIK...