Si Peniaga Yang Sombong. Dalam perjalanan nak balik kerja jumpa rakan sekerja lama singgah lepak minum dahulu berhampiran tempat kerja sambil-sambil tu sempat borak pasal jual beli rumah.. alhamdulillah rakan dalam proses untuk beli rumah ketiga beliau.. aku ? masih tercari-cari rumah pertama.. insyallah ada rezeki tahun ni nak beli juga sebuah untuk aset akan datang.

Balik dari minum bersama rakan singgah di kedai hardware nak beli peti surat sebab peti surat lama agak dalam dah menyusahkan sedikit posmen untuk masuk dan undur setiap kali nak hantar surat. Ada terbaca satu artikel berkaitan mempermudahkan urusan orang. ” Sekiranya kita memudahkan urusan orang insyallah Allah SWT akan mempermudahkan urusan kita.

peti suratgambar kredit to : artistichomesigns.com




Koleksi Cerita Lawak
Koleksi Artikel Tips dan Info Cinta

berbalik kepada tajuk “Si Peniaga Yang Sombong“, jumpa satu kedai ni jual peti surat besi harga RM 14.90 peti surat lama cat pun tak berapa nak lawa kemik sikit sikit. Tak kesah la sikit sikit so aku pun mintak la diskaun sebab barang dah lama dan tak perfect dah tinggal pun 2 ja.. ni paling ok

Aku : tokey boleh kurang tak ?
tokey : bolehh..

sampai kaunter nak bayar aku tanya berapa dia boleh kasi kurang..

aku : berapa tokey ?
tokey : Harga RM 14.90 kasi kurang RM 14.00

aku : 90sen ? boleh kurang lagi tak ?
tokey : 90sen banyak mahal.. apa pasal tak boleh tak kurang ? (nada tinggi)

muka aku terus berubah.. last last aku komplain.. ini kemik, ini bocor ada lain tak ? takda takyah la tak jadi. Mood tadi memang nak beli dah sikit sikit tu boleh pejam mata tapi disebabkan ayat dia boleh tahan panas terus tak jadi nak beli. Sampai kesudahlah kedai kau takda orang kau ayat kau macam tu.. Tunggu hari minggu jela cari kedai lain. Harap abam posmen boleh sabar sikit naa..