Tong Gas Terbakar

21
6
views
Tong gas terbakar…
nak di pendekkan cerita semalam aku pergi pasar malam kat 
dengan kawasan umah aku.. seperti selalu.. asal selasa dan sabtu ja
aku mesti ke pasar malam…. kalu tak beli makanan
beli barangan yang murah2.. tak pown pi cuci mata ja.. 
hik hik hik… bila sampai satu kedai ni tetiba 
aku tengok api dah marak bila diteliti betoi2 
tong gas gerai tuh dah terbakar.. 
aku tengok hanya beberapa kerat ja orang 
termasuk aku yang cuba menjarakkan diri 



Koleksi Cerita Lawak
Koleksi Artikel Tips dan Info Cinta

dari gerai itu sebaliknya orang ramai sibuk tengok 
tong gas itu terbakar..
walaupun owner gerai tersebut sibuk memadamkan
api yang marak di tong gas nya.. orang lain mcam 
seronok ja menonton wayang.. bukannya menolong atau
mengelak dari letupan yang bakal berlaku.. 
sebaliknya lebih suka menunggu ajal yang bakal tiba….
nasib baik kebakaran di tong gas itu dapat di padamkan
secepat mungkin…sekiranya tong gas itu tidak dpat
dipadamkan dan letupan berlaku… maka orang ramai
di sekeliling gerai tersebut la yang bakal PADAM
coz kat gerai tuh bukan hanya ada 1 tong gas…
p/s… orang kita lebih suka menonton dari
membantu mahupun menjarakkan diri..

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih


21 COMMENTS

  1. mak aih perkara yg pling ditakuti cahaya… tong gas terbakar.. aih.. tu la sikap org melayu kte mmmm

  2. hyazz : btoi btoi btoi :P

    nizam : da terlebey gilo kowt hahaha..

    cikg fikri : tuh la.. diaorg lagi sronok menonton :)

Comments are closed.