Sinopsis Sembunyi - Amukan Azazil





Sembunyi - Amukan Azazil
Sembunyi – Amukan Azazil

Sinopsis Sembunyi – Amukan Azazil

Danielle yang hidup pada zaman penjajahan Jepun. Dalam percubaannya untuk melarikan diri daripada askar Jepun, Aishah dipukul sehingga pengsan dan sebaik sedar dia mendapati dirinya berada di kampung yang sunyi.

Penduduk kampung memberi perlindungan dan dia mula hidup baru di sana.Tetapi tidak lama lagi ia menjadi jelas bahawa kampung menyembunyikan rahsia lain juga.Aishah dihantui oleh kehadiran seorang gadis muda yang cacat yang tidak ada orang lain boleh melihat. Dia juga mendapat tahu yang roh jahat tidak diketahui asalnya sedang menghantui kawasan hutan di kampung itu. Roh yang dikenali sebagai Azazil itu sering memburu orang kampung. Kampung yang pada mulanya aman kerana penduduknya selalu membuat pelawaan makanan kepada Azazil akhirnya menjadi kucar-kacir sebaik saja Aishah menjejakkan kakinya di sana.

Bagaimanapun misteri itu dijelaskan pada pengakhiran kisahnya.

Review Filem

sembunyi - Amukan Azazil
sembunyi – Amukan Azazil

permulaan cerita agak memboringkan.. tapi biasa la permulaan, penerangan dan gambaran situasi.. tapi bila di pertengahan cerita agak menarik dan banyak part mengejut dan seram.. tapi masih sesuai untuk ditonton oleh kanak-kanan dan keluarga.. dan at the end ada part yang lawak pasti tergelak.. confirm.. memang terbaekk.. tak rugi tengok..

Classification: P13
Genre: Fantasy / Horror
General Release Date: 28 Mar 2013
Running Time: 1 Hour 37 Minutes
Distributor: Primeworks Studios
Cast: Diana Danielle, Remy Ishak, Umie Aida, Sharnaaz Ahmad, Fizo Omar
Director: Kabir Bhatia

4 star for Sembunyi – Amukan Azazil

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.