Penculikan Arnab Angora GAGAL





kandang arnab angora
kandang arnab angora

memang dah jadi kebiasaan bila keluar rumah mesti jeling² arnab angora kesayangan.. sabtu lepas waktu keluar rumah untuk mengintai arnab angora kesayangan terperasan sangkar arnab telah di kopak keluar dan lubang arnab telah habis digali dan arnab tidak kelihatan sekali gus memikirkan yg arnab telah diculik..

tapi kenapa masih belum ada yang telefon untuk membuat tuntutan ? hahaha (filem sekejab..) memang sedih giler time ni.. arnab yang bela 3 tahun tetiba lesap dari pandangan.. mungkin ada yang terlepas so panggil² arnab arnab.. tapi tak kelihatan.. dah macam² sumpah seranah kat orang yang curi arnab..

bila panggil utk penghabisan tetiba sekor arnab keluar dari lubang dan memandang kitaorang dalam keadaan takut.. terus dia lari masuk lubang semula.. perghh.. apa yang mangkuk ayun si pencuri tuh dah buat sampai arnab takut macam ni..

so pergi la kerja dalam keadaan hati yang terbakar.. sekor arnab dah kena curi… tapi alhamdulillah malam tuh bila balik kerja dedua ekor arnab sedang santai kat atas tanah..

arnab angora
arnab angora

rupanya lubang yang digali arnab jauh lebih dalam dari apa yang si pencuri fikirkan..  memang tak sampai tangan kalu seluk dalam lubang.. perghh nasib baik la arnab ni dah siapkan lubang sebelum hujan.. hahaha.. untungnya bela arnab.. si pencuri tak boleh masuk lubang…

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.