Kursus Induksi aka Program Transformasi Minda





induksi
induksi

Kursus Induksi merupakan salah satu syarat wajib bagi mereka yang baru masuk kerja dalam perkhidmatan awam yang mana kini sudah bertukar nama kepada program transformasi minda. Semalam merupakan hari terakhir aku berkursus induksi di hospital pasir mas. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.

disebabkan untuk jawatan yang aku pohon hanya aku sorang ja yang diterima masuk maka aku terpaksa berkursus dengan calon dari jawatan lain. Mula-mula memang terasa macam seronok dan gembira almaklum la kalu dah 85% adalah wanita tapi bila dah sampai diri ini terasa kerdil yang amat sangat kerana aku sorang dari jawatan lain.. mereka kebanyakkannya sudah saling mengenali.. dan jawatan mereka lebih besar dari aku.. tapi alhamdulillah mereka terima aku seadanya.. mereka tidak membezakan aku dari mereka.. malah aku turut dilantik untuk menjadi ketua salah sebuah kumpulan.. bahkan tercalon untuk penghulu program.. tpi tidak menang.. takpa la.. takda rezeki..

bermulalah kursus induksi aka program transformasi minda kitaorang selama 5 hari di pasir mas kelantan. Penat, Letih, Sakit, Mengantuk semua ada disebabkan jadual yang terlalu pack tapi cukup gembira dengan semua peserta kerana mereka betul-betul sporting dan happening sampai kepala naik pening layan karenah sorang-sorang.. hik hik hik..

masa berlalu dengan cepat tetiba terasa rindu nak berinduksi sekali lagi..

majlis penutup induksi
majlis penutup induksi

kenangan di majlis penutup dengan pasukan juara dan persembahan terbaik. semoga segala yang kita perolehi sepanjang program dimanfaatkan bersama agar berjaya dimasa hadapan.. insyallah..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.