Banjir Tengah Highway Berhampiran Tol Behrang





abgferoz

Banjir Tengah Highway Berhampiran Tol Behrang – Sebelum pulang ke Kuala Lumpur bandar yang PAYAH nak berehat sempat singgah shopping di Jeti Pangkor. Ayah kata alang-alang bercuti biar penuhkan dengan aktiviti so dia pelan sambung shopping di Jeti Pangkor bertempat di Lumut, Perak.

Dalam perjalanan pulang ke kuala lumpur dari Jeti Pangkor tetiba jalan sesak penuh 3 line highway dengan kenderaan tidak bergerak.. bukan 10 minit bukan 30 minit tapi 1 jam tidak bergerak.. agak pelik dengan keadaan ini aku terus keluar ke jalan raya sempat berborak di tengah highway.

banjir tengah highway
banjir tengah highway

lepas di siasat punca jalan sesak ini (ala wartawan gitu) adalah disebabkan oleh banjir dihadapan jalan rendah hanya beberapa lori tinggi ja yang lepas kenderaan rendah tak lepas nak redah. Selepas beberapa seketika pihak terbabit mula buka divider tengah bagi membolehkan kenderaan berpatah balik mengikut jalan lama tg malim sebelum masuk kembali menggunakan highway ke Kuala Lumpur.

Nasib baik la sewaktu menunggu pihak berkuasa bertindak sempat tutup enjin kereta sebab minyak memang tinggal satu bar lebih ja kalu enjin dan aircond tak tutup mau habis minyak macam tuh ja.. 1st time tengok highway banjir gila penuh beratur kenderaan terpaksa uturn elak banjir.

p/s.. nasib baik ada makanan dalam kereta bole juga mengunyah sementara menunggu kalu tidak mau kelaparan.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.