EaseUS Todo Backup Free Untuk Blogger dan Traveler





EaseUS Todo Backup Free Untuk Blogger dan Traveler. Tanpa sebarang keraguan, soalan yang paling lazim & biasa ditanya oleh pengembara & penulis blog ialah “Bagaimana untuk saya melindungi atau menyokong gambar-gambar dan video yang diambil di atas jalan?” Kami mengambil lebih gambar dan merakam lebih banyak video dari biasa sebelum ini . Anda juga mungkin mempunyai emel dan fail kerja peribadi bersama anda ketika anda berada jauh dari rumah atau pejabat dan masalah kehilangan data adalah salah satu perkara yang sering dibimbangkan.

Satu penyelesaian yang paling jelas dan ketara adalah dengan penggunaan storan mudah alih yang mudah didapati dengan harga yang murah di pasaran. Dengan adanya penggunaan ini, anda dapat melindungi dan menyokong fail-fail anda di dalam kad ingatan yang berkapasiti tinggi atau cakera keras . Anda juga mempunyai pilihan untuk menyimpan secara berasingan dari komputer riba anda dan seterusnya mengurangkan risiko kehilangan semua salinan fail-fail berharga anda.

Tidak ada kekurangan dalam perisian mahal di pasaran ; kebanyakan nama-nama besar dalam keselamatan data dan kawalan virus mempunyai program sandaran tambahan untuk dijual – pada harga yang mahal .

Apa yang anda mungkin tidak sedar adalah bahawa anda boleh melakukan kerja dengan betul secara percuma. Berterima kasih kepada saya kemudian …

EaseUS Todo Backup Free , seperti namanya yang telah dicadangkan adalah merupakan satu penyelesaian sandaran secara percuma. Anda boleh membuat sandaran kepada gambar-gambar anda, video dan fail lain yang penting atau keseluruhan komputer anda.

Pertama pilih jenis sandaran yang anda mahu laksankan : File Backup, System Backup, Disk/Partition Backup and Smart Backup. Satu lagi pilihan adalah untuk mengklonkan cakera sekiranya anda ingin mengantikannya. Tambahan pula, anda boleh memilih sama ada anda mahu menyimpan semula file-file itu ke lokasi asal atau pun mengasingkannya dan sekiranya anda mahu mengantikan sebarang file-file sedia ada.

EaseUS Todo Backup Free
EaseUS Todo Backup Free

Satu ciri yang paling berguna adalah pemantauan file. Apabila perisian program ini ditubuhkan , ia akan memantau perubahan yang telah dibuat kepada file-file dengan mengunakan aplikasi Smart Backup di sela masa yang dijadualkan . Jika ada apa-apa pengubahsuaian di kesan pada file tertentu, satu sandaran baru akan dibuat secara automatik. Jadi, anda akan sentiasa mempunyai ada satu salinan versi terkini .

EaseUS Todo Backup Free disepadukan dengan baik bersama Windows – jika anda klik dua kali pada fail sandaran ia membuka seperti mana folder lain supaya anda boleh menyemak dan memulihkan fail individu menggunakan Windows Explorer.

Saya suka tab Pengurusan yang membolehkan pengguna untuk menyemak mengenai kemajuan pekerjaan dan backup semula berjalan seperti yang dikehendaki. Tab Log menyimpan rekod backup selesai dengan masa mereka telah dijalankan.

Proses backup berjalan dengan pantas dan berprestasi baik semasa penilaian. Terdapat satu kekurangan dengan kekurangan tag harga – anda mendapat permintaan yang tetap untuk menaik taraf kepada versi yang dibayar tetapi ini seringkali diabaikan . Nampaknya versi terbaru lebih bersumber berat daripada edisi lama tetapi saya tidak melihat sebarang isu dengannya .

Ciri-ciri lain diperhatikan adalah dapat menyandarkan kepada cakera optik, lap data, memadam imej tertentu dan mewujudkan persekitaran pre-boot yang memasang ke pemacu boot anda supaya anda boleh memulihkan sistem anda tanpa menggunakan media lain.

Secara keseluruhan Backup EaseUS Todo Free adalah perisian yang sangat berguna – atau sebaliknya sesuatu yang sangat penting – dengan tag harga yang sangat menakjubkan. Ia adalah sangat disyorkan kepada semua .

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.