Bantuan Prihatin BPN 2.0 Rakyat Berterima Kasih





Bantuan Prihatin BPN 2.0 Rakyat Berterima Kasih. Perutusan Khas Kita Prihatin yang diumumkan Perdana Menteri Malaysia tadi mengumumkan Bantuan Prihatin Nasional 2.0 yang mana B40 Isi Rumah akan mendapat RM1,000, B40 Bujang akan mendapat RM500, M40 Isi Rumah mendapat RM600 dan M40 Bujang akan mendapat RM300.

Bantuan Prihatin BPN 2.0 Rakyat Berterima Kasih

Bantuan Prihatin 2.0

Bantuan BPN 2.0 akan dibuat dalam 2 ansurans, pertamanya pada hujung bulan Oktober 2020 dan keduanya dibayar pada bulan Januari 2021. Sebanyak 10.6 juta penerima akan mendapat manfaat dari bantuan ini.

Tiada permohonan baru yang perlu dibuat untuk mendapatkan bantuan BPN 2.0. Kerajaan akan menyalurkan banttn secara terus kepada 10.6 juta penerima yang telah diluluskan dibawah BPN sebelum ini. Bagi mereka yang layak tetapi tidak pernah menerima BPN, kerajaan akan memberi peluang untuk rayuan dan permohonan baru.

Semua inisiatif khas dibawah Kita Prihatin ini akan melibatkan perbelanjaan kerajaan sebanyak RM10 bilion. Diharap dengan adanya bantuan tambahan ini, saudara dan saudari dapat menarik sedikit nafas lega dalam menampung perbelanjaan harian saudara saudari dan seisi keluarga.

Anda boleh baca text penuh Perutusan PM

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.