Tarikh Jadual Pembayaran Gaji Penjawat Awam 2021





Tarikh Jadual Pembayaran Gaji Penjawat Awam 2021. Berikut merupakan tarikh pembayaran gaji bagi penjawat awam tahun 2021-2022 yang dikeluarkan jabatan perkhidmatan awam melalui pekeliling bilangan 5 tahun 2020.

Tarikh Jadual Pembayaran Gaji Penjawat Awam 2021

jabatan perkhidmatan awam

Tarikh pembayaran gaji bulanan bagi tahun 2021 penjawat awam ini telah dikeluarkan oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia dan diluluskan oleh Kementerian Kewangan Malaysia.

Tarikh pembayaran gaji bagi setiap bulan adalah 25 haribulan tapi tarikh gaji juga akan berubah setiap bulan mengikut kepada tarikh hari perayaan bulan tersebut contohnya apabila tarikh perayaan jatuh pada tengah bulan dan tarikh gaji akan diawalkan.

Tarikh gaji ini dikeluarkan awal bagi penjawat awam merancang perbelanjaan setiap bulan terutamanya waktu perayaan yang mana pembayaran gaji diberi lebih awal, dengan itu penjawat awam dapat merangka atau menyusun perbelanjaan setiap bulan agar tidak terlebih dari bajet yang sepatutnya.

Semoga dengan adanya jadual waktu pembayaran gaji ini sedikit sebanyak membantu anda untuk mengawal perbelanjaan anda sekeluarga seterusnya tidak terlibat dengan hutang yang berlebihan.

Tarikh Jadual Pembayaran Gaji Penjawat Awam 2021

tarikh pembayaran gaji penjawat awam 2021

Anda juga boleh lihat Kalender 2021 Cuti Umum dan Takwim Cuti Sekolah

Anda juga boleh lihat Tarikh Pembayaran Bonus Kewangan Penjawat Awam

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.