Sinopsis dan Review Filem Dua Kalimah





Dua Kalimah
Dua Kalimah

Filem Dua Kalimah

Sinopsis Dua Kalimah

Sinopsis Filem : Aiman ​​dan Selena dalam perjalanan mereka ke kampung halaman Aiman​​. Sepanjang perjalanan, kedua-dua mereka melihat azab Allah yang diberikan kepada orang yang berdosa dan entah bagaimana yang berkaitan dengan kehidupan mereka. Pertama berdosa menerima hukuman kerana dia mengamalkan ilmu hitam semasa hidupnya. Berdosa kedua ialah taat kepada ibu bapanya.

Selena takut dan tahu ia adalah tanda Allah meminta beliau untuk bertaubat dan dia benar-benar berharap Aiman ​​dengan membimbing beliau melalui cara yang benar. Apabila mereka tiba di kampung halaman, Aiman ​​memperkenalkan Selena sebagai isterinya membuat Humaira, cinta lama beliau kecewa. Haji Idrus, ayah Aiman ​​yang mengalu-alukan Selena dengan hati yang terbuka walaupun dia agak terkejut apabila dia hanya tahu Aiman ​​yang berkahwin.

Satu hari, ada kematian di kampung dan Selena telah diminta untuk membantu penduduk kampung untuk menguruskan pengebumian manakala Aiman ​​membantu menggali kubur. Kali ini, Selena dan Aiman ​​terkejut melihat kesan-kesan dosa yang berdosa ketiga telah dilakukan. Berdosa ketiga ialah seorang gadis dan dia melakukan zina dalam kehidupan beliau. Kuburnya dipenuhi dengan darah membuat Selena menjadi lebih petrified. Tiap-tiap berdosa yang berkaitan dengan Selena dan Aiman ​​kehidupan dan dengan satu-satu masa oleh satu rahsia mereka mula untuk mendedahkan.

Apakah rahsia mereka? Watch ‘2 kalimah ‘untuk tahu jawapannya.

Dua kalimah
Filem Dua kalimah

Review Filem Dua Kalimah

filem ini sesuai ditonton oleh semua orang terutamanya remaja dan belia yang sedang meningkat naik dan mengenali dunia.. banyak pengajaran dan teladan yang dapat di contohi melalui filem ini.. akibat dan balasan terhadap mereka-mereka yang melakukan kesilapan mengikut jalan yang salah..

p/s… nora danish sangat cumil dalam filem ni.. hik hik hik..

2 kalimah
2 kalimah

Release Date: 04 Apr 2013
Language:Malay
Subtitle: –
Genre : Drama
Director : Eyra Rahman
Lakonan : Nora Danish, Shaheizy Sam, Yana Samsudin

4 star for Dua Kalimah 

Sinopsis dan Review Filem Dua Kalimah

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.