Tips tanggalkan solekan





Upah Makeup

Tips tanggalkan solekan

Apabila anda pulang ke rumah, perkara terakhir yang anda mahu lakukan adalah untuk menghilangkan solekan di muka anda. Memikirkan tentang mencuci muka anda pasti kurang menarik atau anda malas hendak fikirkan, tetapi ia sebenarnya boleh menyelamatkan kulit anda.

Dengan begitu banyak jenis produk penanggal solekan, bagaimanakah anda tahu anda menggunakan jenis yang betul? Jangan risau, di sini kami ingin berkongsi dengan anda jenis-jenis produk penanggal solekan yang sesuai dengan anda.

AIR PEMBERSIH (Cleansing water)
Air pembersih, atau ‘cleansing water’, adalah pilihan yang paling sesuai untuk kulit sensitif. Ia boleh membuang solek asas, tetapi anda mungkin perlu menyapu air pembersih dua atau tiga kali untuk benar-benar membersihkan kulit. Gunakan penanggal solekan mata jika anda gunakan maskara kalis air atau celak tebal.

MINYAK PEMBERSIH WAJAH (Cleansing oil)
Minyak pembersih wajah, atau ‘cleansing oil’, sesuai untuk kulit wajah kering. Ia membantu untuk mengimbangi pengeluaran sebum pada kulit anda. Ia sangat ideal untuk menanggalkan solekan tebal atau solekan yang kalis air.

PENANGGAL SOLEKAN BERASASKAN MINYAK
Ini adalah formula standard yang boleh hilangkan solek anda dalam satu sapu. Ia tidak seperti minyak pembersih, kerana formula yang berbuih ini mengandungi bahan-bahan berasaskan air supaya anda tidak merasai kesan berminyak pada kulit anda.

TISU PENANGGAL SOLEKAN
Ini adalah penanggal solekan sempurna pada lewat malam, masa bercuti atau apabila anda tidak berasa seperti ingin membasuh muka untuk membuang solekan anda. Ia akan menanggalkan majoriti solekan dari muka anda supaya anda boleh tidur dengan wajah bersih dari sebarang solekan, tetapi jangan gunakan tisu penanggal solekan ini terlalu kerap kerana ia tidak membuangkan semua kesan solekan.

sumber : Yahoo

kepada yang ingin mengupah juru makeup anda boleh cuba : TENGOK SINI

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.