Kantoi tak puasa ek





abc
abc

baru beberapa hari start ramadhan dah ada yang kantoi tak puasa ek… sebenarnya nak puasa atau tidak tuh terpulang kepada tuan badan coz korang yang akan menjawab segala apa yang korang lakukan tapi kalu dah kantoi dan makan depan orang tuh dah dikire lain.. wajib ditegur..

kes pertama

– sedang lepak borak dengan kawan tetiba ada sorang awek duduk dekat dengan kitaorg.. tetiba ada gula² bergolek jatuh kebawah.. then awek tuh senyum² tengok mulut dia ada gula-gula.. saya pun tegur laa.. aikk kalu tak puasa pun cover2 la sikit kan da kantoi gula-gula jatuh..

kes kedua

– sedang berjalan pusing kawasan pejabat tetiba nampak sorang mamat ni bungkus makanan dalam fikiran saya mungkin dia nak makan time berbuka so tak kesah la… then tak sampai 5 minit tengok dia dah buka makanan tuh nak suap.. apa lagi time tuh gak saya tunjuk penumbuk kat dia.. agak² la keliling ramai, melayu plak tuh selamber ja buka makanan nak makan.. then trus dia tutup dan blah dari situ..

mungkin sifat malu tak berpuasa tuh dah hilang dari mereka ini sebab tuh saya tegur biar perasaan malu ditegur tidak berpuasa itu datang balik dalam diri mereka semoga lepas ini mereka akan berpuasa..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.