Melayu Boleh





melayu boleh
melayu boleh

Melayu Boleh – memang tak salah memikirkan sesuatu sebelum melakukan..melayu boleh –  tapi  jarang kita mencuba sesuatu yang kita telah fikirkan tak boleh.  dan sememangnya kita boleh.. cuma yang membezakan boleh dengan tidak itu adalah kita sendiri..
pernah tak kita fikir apa yang kita fikir itu kadang² silap.. ? dan mungkin mengakibatkan kita terlepas sesuatu.. atau kerugian sesuatu.. ?

mungkin juga kita ini tergolong dalam kalangan mereka yang tidak ramai kawan, berpendapatan kecil dan mungkin juga dari keluarga miskin oleh itu kita mempunyai impian dan harapan yang kecil terhadap perjalanan hidup kita..

saya seorang yang suka merantau dan suka travel.. tapi disebabkan lahir dalam keluarga sederhana maka tak banyak benda yang boleh dibuat dengan bajet yang ciput.. tapi disebabkan mempunyai ramai kawan dan sedikit usaha untuk memperoleh sesuatu makanya banyak impian dan harapan itu dapat tercapai.

abgferoz
abgferoz

harga mencecah rm100-rm130 untuk setengah jam.. tapi disebabkan saya bekerja untuk mereka saya dapat main percuma bila² masa yang saya mahukan..

abgferoz
abgferoz

harga ? ntah tak pernah tanya.. takut nak tanya.. takut² tak mampu.. tapi mengidam nak mencuba.. disebabkan rajin berborak, suka berkawan dan suka membantu.. akhirnya saya dapat mencuba menda alah ini dengan hanya PERCUMA.

sememangnya ada banyak cara untuk merealisasikan impian dan hasrat kita.. Melayu merupakan bangsa utama di Malaysia kita mewakili lebih dari 60% dari penduduk Malaysia. Sebenarnya banyak yang boleh kita lakukan dengan itu.. tapi kebanyakkan dari kita masih lagi leka dan tidak sedar.. sombong, kedekut, hasad dengki itu masalah yang kita perlu atasi bagi membolehkan bangsa melayu terus maju..

Akhiri entry Melayu boleh ini dengan video lagu dibawah..

Melayu Boleh, Anda Boleh, Semua Boleh

Contest SEO Melayu Boleh 2013 dianjurkan oleh Beritakaki Online dan juga ditaja olehEca, JomStadi, Akma OmarAkuPenghiburCikLailiAsyrofStudio, Boni Kacak,MenulisMenconteng, Fuh [dot] My, Media Siber, Gempak [dot] org, GilerKentang,NurMujahidahPondok Kecil & Pelik [dot] My, BlogFynaPondok Kecil

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.