Sinopsis dan Review Filem White House Down 2013





White House Down 2013
White House Down 2013

Sinopsis dan Review Filem White House Down 2013

Sinopsis

Di Rumah Putih Columbia Pictures ‘Down, Capitol Polis John Cale (Channing Tatum) baru sahaja telah dinafikan pekerjaan impian dengan Perkhidmatan Rahsia untuk melindungi Presiden James Sawyer (Jamie Foxx). Tidak mahu mengecewakan anak gadis dengan berita itu, dia membawa anaknya melawat Rumah Putih, apabila kompleks ini diambil-alih oleh sekumpulan tentera bersenjata. Kini, dengan kerajaan negara jatuh ke dalam keadaan huru-hara dan masa kehabisan, ia terpulang kepada Cale untuk menyelamatkan presiden, anak perempuannya, dan negara.

Release Date: 27 Jun 2013
Language:English
Subtitle: –
Genre:Action / Drama
Running Time: 131 minutes
Director:Roland Emmerich
Cast:Channing Tatum, Maggie Gyllenhaael, James Woods, Joey King, Jamie Foxx, Richard Jenkins

Review Filem

minggu lepas saya sempat menonton Filem White House Down 2013 dengan rakan².. so kat sini nak share sedikit info atau  ulasan yang dapat saya buat mengenai filem ini… apa yang boleh saya katakan filem ni memang TERBAIKK  walaupun permulaan agak kabur² tapi penceritaan itu semakin lama semakin menarik… sesuai untuk ditonton oleh semua lapisan masyarakat terutama mereka yang meminati filem aksi kerana ini merupakan filem aksi yg boleh dikatakan terbaik..

jalan penceritaan yang menarik dan ending yang memuaskan hati..aksi dan penceritaan yg tidak dapat dijangka.. dan terselit sedikit lawak dalam aksi..

4.5 star for White House Down 2013

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.