Kisah Ahli Sihir dan Drakula





ahli sihir
ahli sihir

Kisah Ahli Sihir dan Drakula

“Pada satu hari, Dracula dibunuh dan dia telah dibawa berjumpa ahli sihir.

Ahli sihir enggan membenarkan Drakula masuk ke dalam gengnya kerana dosa2 nya membunuh dan menghisap darah manusia. Saya akan beri kamu satu lagi peluang untuk menebus semua dosa yg telah kamu lakukan” kata ahli sihir. “Saya akan hantar kamu balik ke bumi, TETAPI kamu tidak akan berupa manusia. Kamu hanya akan dijelma ke “benda” bernyawa. Jadi apa yang kamu pilih..?”, tanya ahli sihir.

Okay.. saya nak menjadi BENDA BERNYAWA YANG BERSAYAP DAN MENGHISAP DARAH,heh…heh…heh…”. Ahli sihir pun bersetuju dan menukar drakula menjadi KELAWAR PONTIANAK. Ke bumi dracula pergi, terbang ke sana sini sehingga suatu hari dia dibunuh oleh seorang pekebun.

Sekali lagi dia dibawa menghadap ahli sihir. “Saya akan memberi satu lagi peluang” kata ahli sihir. “Saya akan hantarkan kamu balik ke bumi, tetapi bukan sebagai manusia atau kelawar. Jadi apa pilihan kamu?”. Dengan sipu2 Dracula ini menjawab “Saya nak jadi jugak BENDA HIDUP YANG BERSAYAP DAN MENGHISAP DARAH!”. Ahli sihir fikir sekejap dan kata “Kalau itu yg awak mahu” dan menukarkan Dracula menjadi NYAMUK.

Ke bumi Dracula pergi, terbang ke sana sini menghisap darah haiwan sehingga suatu hari SPLAT! dia dibunuh oleh mangsanya. Dracula terasa ***** sangat bila berhadapan ngan ahli sihir buat kali ke-3. “Saya akan memberi awak peluang terakhir untuk bertaubat” kata ahli sihir “Tetapi KALI INI kamu hanya dapat menjadi BENDA YANG TIDAK BERNYAWA. So,apa dia kali ini?” Tanya ahli sihir.

Dracula yg masih degil ini menjawab, “ok, ok.. tolong tukarkan saya kepada BENDA TAK BERNYAWA, BERSAYAP DAN HISAP DARAH… heh.. heh.. heh..”. “No problem” kata ahli sihir dan terus menukar Dracula menjadi Tuala Wanita.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.