Bila Jiran PENYIBUK









perempuan bertudung vs perempuan tidak bertudung

kisahnya bermula bila ada satu pasangan ni ada hal penting terpaksa keluar negara dan tak boleh bawa anak mereka yang masih bersekolah bersama.. so anaknya ditinggalkan bersama keluarga saya.. tak kesah la.. dah hidup berjiran mesti saling tolong menolong kan.. so kadang² anak mereka nak balik rumah rindu lah, nak ambik barang la, nak main game la.. kalu nak biarkan mereka pergi sendiri memang tak boleh la.. takut apa² terjadi.. so temanlah mereka sekali sekala..

then 2 hari lepas selepas anak mereka pergi ke sekolah saya dngan jiran pergi rumah mereka yang banjir hujan sehari sebelum itu.. untuk berkemas apa yang boleh dan tutup mana yang bocor.. tapi lain pula jadinya bila pulang dari rumah jiran tersebut ada pula yang sibuk bertanya.. kalu sekadar bertanya memang tak salah.. tapi bila pertanyaan itu jenis SEMACAM.

JIRAN PENYIBUK : buat apa pergi rumah ****
AKU : kemas rumah, banjir bocor smlam hujan
JIRAN PENYIBUK : macam mana tau banjir semalam ? (nada semacam)

errr..  dah memang kadang² anak dia nak balik rumah main.. confirm la masuk sekali.. takkan nak biar dia main tak dipantau.. memang ada sebablah jiran tuh kasi kunci kat kitaorang dan bukannya kat HANG pasai kitaorang ni boleh dipercayai… PHUUUIIII

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.