Jawapan kepada Anonymous Jururawat Menganggur





awek nurse
awek nurse

Komen dari Anonymous

ni nk minta pendapat,cousin aku dah 2 tahun menganggur,dia ambik jururawat,dah 3 kali interview tpi xlepas2..cousin aku susah hati dan mcm dah xde semangat..cousin aku ni sebenarnye ade sikit masalah dlm percakapan..bila bercakap sengau..so,aku nk tau,klu mane2 pihak yg penginterview wajar ke dia diambil bekerja dlm keadaan diri dia mcm tu..atau rezeki belum sampai2 lagi..kecian tengok dia belajar tinggi2..tpi duduk kampung mcm lulusan spm je..apa pendapat korang ?

dan ini sedikit info dari saya..

Antara Sabar Dan Mengeluh
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:Sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan hidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana terkena duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalahan dengan kesabarannya menghadapi bencana dan kesusahan tersebut.

admin dan rakan² admin juga pernah menganggur sebelum mendapat kerja sememangnya bukan mudah untuk berjaya tapi usaha yang tidak putus itu mampu mengubah segalanya.. yang penting ikhlas dan percaya bahawa rezeki itu akan datang bila tiba pada waktunya.. insyallah..

dan ini diantara komen dari kawan²

pari pari putih
pari pari putih

Sha Stella
Sha Stella

 

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.