Pakaian dan Pakwa Saling Berkaitan





bercinta
bercinta

mungkin aku tak layak untuk bercerita pasal cinta kerana aku sendiri masih mencari dimanakah cinta itu berada.. dan mungkin juga aku tak layak untuk menegur kerana aku sendiri masih tercari² betulkah aku.. ?

tapi entry ini sekadar perkongsian dari sudut pandangan admin. hari khamis lepas terbaca post sahabat yang mengisahkan 1 blog amoi yang suka memakai pakaian baru kurung.. dan admin tertarik dengan entry yang amoi tuh hasilkan.. dan rasakan memang betoi apa yang cuba disampaikan..

dalam entry amoi tersebut ada dinyatakan kenapa beliau memilih suka untuk bertudung, selendang, turban and baju kurung, kaftan, abaya, jubah and kebaya.

“Simple. Because it feels so much better to be respected, looked upon and taken seriously when you are attracting people with the real beauty of a woman’s soft facial features, your personality, your grace and your elegance.
I simply believe that a true beauty is when you cover her body and hair (which with the correct styling plays a major role in beautifying a woman’s entire look), and you still see a beautiful person, regardlessly. That…is true beauty.”

http://felixiayeap.blogspot.com/

bila difikirkan ada betulnya juga.. tak percaya anda boleh cuba uji lelaki dengan test mata mereka.. pandangan mereka yang pertama bila mereka melihat anda berpakaian seperti

kartun seksi
kartun seksi

dan semestinya bukan hanya 1,2,3,5,10 kali pandangannya.. confirm beratus-ratus kali pandangannya.. mereka akan lebih fokus pada body anda berbanding muke, gaya dan percakapan anda..

dan berbeza pula bila pakaian kita seperti

kartun muslimah
kartun muslimah

mereka akan lebih tertarik kepada percakapan, gaya, personaliti dan anda itu sendiri. dan anda lebih dihormati..

anda adalah apa yang anda pakai. dan salah satu sebab lelaki tertarik kepada anda adalah melalui pemakaian anda.. sekiranya memancing lelaki dengan kecantikkan luaran anda maka yang datang itu akan pergi sekiranya ada yang lebih cantik dari anda.. dan jangan salahkan si dia kerana anda sendiri yang memancing menggunakan umpan yang salah.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.