Kotaraya Bandar Bangla









kotaraya
kotaraya

terasa boring dan bosan bila setiap hari minggu duduk makan dan tidur so minggu lepas pelan nak cuci mata di masjid jamek. Sebelum ke masjid jamek singgah dulu tempat kerja lama di UTC KL berhampiran kotaraya.

dah habis gosip di tempat kerja lama so ambik keputusan untuk berjalan-jalan di kotaraya sebelum sampai ke masjid jamek. Dalam perjalanan ke masjid jamek beginilah rupanya kotaraya pada hujung minggu. Kiri dan kanan dipenuhi oleh warga asing seperti Bangla, Nepal, Indonesia, Myanmar dan ramai lagi.. adakah aku masih di Malaysia ?

kotaraya
kotaraya

mereka-mereka ini bukan hanya memenuhi kiri dan kanan jalan bahkan ramai diantara mekera bekerja di sekitar sini. Inilah kotaraya ku yang kini dipenuhi warga asing yang entah dari mana..

sampai di masjid jamek sedikit lega kerana penuh dengan warga Malaysia sedang sibuk bershopping.. arghhh akhirnya terasa berada di Malaysia.. ingat dah salah masuk negara.. tapi di penghujung jalan shopping masjid india aku terasa kembali ke negara asing yang mana kebanyakannya warga asing yang berkeliaran entah apa yang mereka buat..

sekiranya ada pihak yang bertanggungjawab membaca penulisan aku ini diharap dapat mengambil tindakan yang sepatutnya sebelum perkara buruk terjadi..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.