Cabaran dan Halangan Sebelum di Temuduga





interview
interview

semalam merupakan kali ke 2 aku menghadiri temuduga untuk penjawat awam di Pusat Temu duga Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia jalan cenderasari. kali pertama alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar walaupun ketika ditemuduga aku banyak kepada gelak dan senyum akhirnya berjaya untuk mendapatkan jawatan yang dipegang sekarang..

kali kedua ditemuduga di tempat yang sama untuk jawatan yang berbeza tapi kali ini terdapat sedikit cabaran dan dugaan yang menimpa ketika saat-saat akhir untuk ditemuduga. Setiap orang mesti ada sifat gemuruhnya so seperti biasa bila nak temuduga kita datang awal ke tempat temuduga bila dah sampai awal mesti dahaga so lepak minum kat kedai berhampiran pusat temuduga dan hanya minum milo panas disebabkan takut sakit perut bila minum air teh.

dalam setengah jam sebelum mula temuduga aku telah berada di tempat temuduga dan tetiba perut meragam.. arghhh takkan laa milo panas pun meragam gak.. ciss.. takkan la gabra punya pasal sampai sakit perut… kih kih kih..

10 minit sebelum mula pergi daftar ke kaunter temuduga dan bila keluar resume untuk diperiksa aku diberitahu bahawa resume aku basah dibahagian bawah.. alarrghhh.. maaf encik air minuman tumpah.. aku diberi angka giliran dan sepanjang penantian nombor giliran terpaksa kipas resume sampai kering.

dan bila giliran hampir tiba aku terus berhenti  kipas dan kembali untuk bertenang agar apa yang dihafal tidak hilang akibat dari gabra dan alhamdulillah rasanya boleh jawab soalan yang ditanya.. hopefully dapat la hendaknya.. insyallah..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.