Tidur Berdiri di Tengah Jalan





Amalan Sebelum Tidur
Amalan Sebelum Tidur

Tidur Berdiri di Tengah Jalan – semalam dalam perjalanan untuk pulang balik kerja malam ternampak sorang lelaki berjalan menuju ke tengah jalan tetiba lelaki terbabit berhenti di tengah jalan. Dia bergerak pusing ke kiri dan kanan menggaru seketika dan tetiba tidak bergerak.

datang sebuah kereta yang menghampiri beberapa kali hon lelaki terbabit tidak bergerak walau sedikit akhirnya kereta terbabit mengelak kekiri untuk lalu di jalan tersebut. Aku yang lalu berhampiran cuba mendekati lelaki terbabit dan ternyata dia tertidur berdiri di tengah jalan. Mata terpejam dan kepala tunduk kebawah.

Datang sebuah bas yang nak lalu jalan tersebut dan terpaksa berhenti di hadapan lelaki tersebut. Selepas 5 kali bunyikan hon baru lelaki terbabit bangun dan bergerak ke bahu jalan. Bayangkan hon bas yang kuat setelah 5 kali baru dia bangun. Mungkin terlampau banyak berfikir ? ataupun mempunyai masalah ?

Kadang-kadang kita terlupa banyak yang kita perolehi dalam hidup ini dan hanya seperkara yang kita tidak perolehi kita lupa untuk bersyukur untuk semua yang ada pada kita terutamanya kesihatan dan masih bernafas selain keluarga yang ada disamping kita.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.