Majlis Akad Nikah Ke Kursus Jenazah





cincin
cincin

Majlis Akad Nikah Ke Kursus Jenazah – Alhamdulillah selamat sudah majlis akad nikah rakan baik sewaktu sekolah menengah dulu. Dia antara yang terawal mendahului rakan-rakan sekelasnya walaupun agak sedih (terasa tua tak kawen lagi) tapi bersyukur sangat salah seorang dari rakan baik dah selamat menjadi isteri orang.

Sabtu lepas berlangsungnya akad nikah member sekolah di salah sebuah surau di taman nirwana yang mana berdekatan dengan rumahnya. Disebabkan berdekatan dengan rumah saya dan member cakap dia pernah pergi maka kitaorang tak guna la google map or waze untuk mengenal pasti kedudukan surau tersebut.

tepat kul 2 kitaorang tiba di masjid berhampiran rumah pengantin so kitaorang pun confident lah ini masjid yang dimaksudkan kerana ramai orang berada didalam masjid so kitaorang pun masuklah tapi yang pelik dalam masjid tersebut ramai orang lelaki dan hanya beberapa orang perempuan.

disebabkan keadaan yang kurasakan janggal aku pun bertanya pada mereka yang berada disitu.

aku : assalamualaikum abg.
abg : w’salam..

aku : tumpang tanya. ada program apa di sini ?
abg : ohh.. ada kursus jenazah..

aku : ohh.. kitaorang cari masjid akad nikah.. ada ke masjid lain disini.
abg : nama masjid ?

aku : ohh.. tak ingat pula.. tpi sekitar sini.
abg : tak pasti pula..

kitaorang terus beredar dari masjid pergi ke rumah pengantin untuk bertanya. Ternyata akad nikah bertempat di surau belakang rumah dan bukannya masjid di hadapan rumah.

heeee.. tersilap daa masjid dan surau. Nasib tak duduk lagi kalu tidak mau malu salah program.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.