Cara Untuk Mendapatkan Verified Fanpage





Cara Untuk Mendapatkan Verified Fanpage. Pasti ramai yang masih tercari-cari cara untuk mendapatkan verified fanpage yang mana agak sukar untuk mendapatkannya terutama blue tick yang mana tak ramai mampu mendapatkan. Ini hanyalah tips untuk mendapatkan grey tick dari facebook.

verified fanpage

Amatlah mudah untuk mendapatkan grey tick daripada facebook apa yang perlu anda lakukan adalah pergi ke fanpage anda dan ikut langkah yang disertakan dibawah ini.

verified page

1. Pergi ke Fanpage anda
2. Klik pada About
3. Lihat pada Category – hanya ada sesetengah category sahaja yang boleh verified page di setting antaranya adalah Companies & Organizations : Media/News/Publishing (pilihan admin)
4. Isi Segala info yang diperlukan seperti dalam gambar diatas. Sekiranya tidak menepati atau tidak lengkap permohonan anda mungkin akan ditolak
5. Klik pada setting
6. Lihat pada Page Verification sekiranya tidak ada bermaksud kategori anda pilih tidak boleh menggunakan cara ini anda perlu email facebook atau search pada help (agak sukar) atau anda boleh tukar pada kategori lain yang keluar page verification pada settingnya.
7. Untuk Pengesahan sila masukkan no telefon dan facebook akan menghubungi anda.
8. Masukkan nombor CODE yang facebook berikan tadi.
9. Verified.

cara verified fanpage

Sekiranya tidak boleh sila pergi ke about semula dan isi mana kekosongan yang belum diisi kasi lengkap agar facebook berpuas hati dan cuba request kembali page verification di setting tadi.

Selamat Mencuba :)

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.