Tips Hartanah Berjaya Dalam Masa Singkat





Tips Hartanah Berjaya Dalam Masa Singkat. Just nak share apa yang admin perolehi daripada facebook yang dikongsikan oleh rakan-rakan admin di facebook yang rata-rata amat menyukai tips yang dikongsikan sehingga ada yang tersenyum membaca seolah-olah sudah mendapat jalan.

hartanah rumah
sumber : usahawan.com

Di usia 26 tahun ini (Bulan 9 ni cukup 26 tahun), dgn berkat rezeki dari Allah, keuntungan income blogger dan pernigaan yang saya ceburi, saya telah berjaya memiliki 4 buah rumah teres setingkat. Bungalow ada 1 (Pulau Pinang). Walaupun simpanan pada awalnya banyak, tapi bila dah mula terjebak beli tanah ladang kelapa sawit dan getah, duit makin berkurang. Ada jugak terlibat sikit2 beli lot kosong di Kuala Lumpur dan dikawasan-kawasan lain yang agak tinggi nilainya.

Mujurlah saya ada rakan kongsi yang sanggup memberikan sedikit dana pada saya. Saya juga hampir2 dipenjara pada suatu ketika dahulu kerana menceroboh secara tidak sengaja atas tanah yang tidak dibenarkan. Apabila semua pelaburan saya membawa banyak pulangan, saya hampir2 membeli dan membina hotel atas lot2 kosong yang juga saya beli sebelum nie.

Tapi harapan saya musnah, bila anak saudara saya pijak papan SAIDINA saya. Runtuh semua rumah dan hotel yang nak dibina. Duit nie takyah cakaplah, habis berterabur satu rumah. Bersepah dibuatnya… Aduhhh….

Sekian kisah investment saya…

p/s… jangan marah naa.. gurau admin pun terkena.
[sumber : facebook]

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.