Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2017 Malaysia





Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2017 Malaysia.  Berikut merupakan jadual waktu imsak dan berbuka puasa 2017 bagi negeri Perlis, Johor, Kedah, Kelantan, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Pulau Pinang, Sabah, sarawak, Selangor, Terengganu, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya, dan Labuan.

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2017 Malaysia

selamat berbukaTidak sampai sebulan lagi kita bakal menyambut bulan ramadhan al mubarak. Disini saya sertakan jadual waktu berbuka puasa dan imsak 2017 bagi semua negeri di Malaysia. Semoga dengan adanya jadual ini kita dapat mempercepatkan urusan kita agar sempat berbuka.

Daripada Abu Hurairah RA lagi bahawa Rasulullah SAW bersabda : Apabila sampai bulan Ramadhan, pintu-pintu syurga semua dibuka, pintu-pintu neraka pula ditutup dan diikat serta dibelenggu syaitan dan iblis. (Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Nabi SAW bersabda : Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kerana iman dan ketaatan kepada Allah, serta mengharapkan keredhaannya, akan diampunkan semua dosanya yang telah lepas. (Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Perlis
Johor
Kedah
Kelantan
Melaka
Negeri Sembilan
Pahang
Perak
Pulau Pinang
Sabah
Sarawak
Selangor
Terengganu
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya, dan Labuan

 

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.