Tips dan Cara Turun Berat Badan Dalam Sebulan





Tips dan Cara Turun Berat Badan Dalam Sebulan. Rakyat Malaysia merupakan antara rakyat yang paling ramai obesiti di asian dan berlaku peningkatan setiap tahun ini amat-amat mengejutkan. Tips dan Cara Turun Berat Badan Dalam Sebulan yang disediakan sedikit sebanyak boleh membantu anda mengurangkan berat badan.

Tips dan Cara Turun Berat Badan Dalam Sebulan

abgferozKebanyakan perempuan mengalami kenaikan berat badan selepas berkahwin dan beranak. Berat badan mereka akan naik mendadak terutamanya bagi mereka yang bergelar suri rumah.

Bagi lelaki pula mereka juga akan mengalami kenaikan berat badan selepas berkahwin bila isteri mereka suka memasak hehehe.. Atlit juga akan mengalami kenaikan mendadak sekiranya mereka berhenti bersukan secara tiba-tiba badan mereka akan sentiasa lapar dan berat badan akan cepat naik.

Tips dan Cara Turun Berat Badan Dalam Sebulan

  1. Niat – Perbetulkan niat anda untuk turunkan berat badan dan bukan hanya sementara dan ikut mood anda.
  2. Jaga Kalori – Tak salah nak makan tapi perhatikan kalori setiap pemakanan anda agar tidak melebihi had. (tetapkan had kalori untuk 1 hari)
  3. Elak Makan Lewat Malam – Pastikan anda makan malam sebelum pukul 8 malam kerana ia baik untuk penghadaman dan jangan tidur sebelum 3-4 jam selepas anda makan.
  4. Hindari Makanan Tidak Sihat – Pastikan anda tidak makan makanan tidak sihat dan mempunyai kalori yang tinggi dan berlemak juga minuman tinggi gula.
  5. Minum air putih – Perbanyakan Minum air putih bukan sahaja boleh membuatkan anda terasa kenyang ia juga dapat membantu anda mengatasi rasa lapar.
  6. Bersukan – Bukan hanya pemakanan anda juga perlu perbanyakan aktiviti bersukan dan perbanyakan pergerakan untuk membakar lebih banyak kalori bagi membantu anda untuk turun berat badan dengan pantas dan ini adalah cara yang terbaik untuk menurunkan berat badan.

Menjelang ramadhan yang hampir tiba ini apa kata kita jaga pemakanan kita untuk tampak lebih cantik dan menarik untuk aildilfitri akan datang. Anda juga boleh baca TIPS KURUS SERTA MERTA.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.