5 Punca Utama Wanita di Malaysia Berlaku Curang





5 Punca Utama Wanita di Malaysia Berlaku Curang. Kebahagiaan dan kekeluarga melibatkan 2 pihak yang saling menyayangi dan saling mempercayai. Selain itu perlu juga kerjasama dan saling berkongsi apa sahaja bagi mengelakkan campurtangan orang ketika dan masalah kecil yang menjadi besar akibat lambat.

5 Punca Utama Wanita di Malaysia Berlaku Curang

romantik
romantik

5 Sebab Wanita Berlaku Curang

ada pelbagai sebab yang membuatkan seseorang perempuan itu berlaku curang di belakang teman lelaki.

1. Tak beri perhatian
– kaum lelaki perlu tahu, perempuan inginkan anda sentiasa bersama mereka dan ambil berat setiap apa yang mereka lakukan. Bukan sekadar bertanya khabar tetapi ambil kisah setiap inci dari A sampai Z. Bila tak beri perhatian, jangan salahkan wanita jika mereka lari dan pergi kepada lelaki lain. Lelaki juga perlu tahu jika hal ini berlaku bermakna anda bakal ditinggalkan nanti. Kalau sibuk dengan urusan kerja sekalipun tak salah jika anda mengirimkan mesej kepada buah hati, agar dia sentiasa tahu bahawa anda sentiasa ingat padanya.

2. Pentingkan diri
– Jangan terlalu pentingkan diri sehingga hati teman wanita kamu terluka, ambil tahu apa yang mereka inginkan agar mereka tidak terasa hati bila anda membelakangkan mereka. Cuba anda ingat semula apa yang anda inginkan daripadanya sebelum ini semuanya dituruti tanpa ada sebarang rungutan dan ungkit. Jadi cuba hargai dirinya.

3. Kurang memahami
– Saat hati teman wanita sedang berduka lara anda tidak bersamanya terutama bila ada kematian orang yang berdekatan kekasih seperti kehilangan ayah atau emak yang paling disayangi. jadi pasti dia inginkan anda sentiasa di sisi untuk bei sokongan tapi anda memilih dengan berdiam diri agar dia pulih sendiri dengan perasaan sedih itu, jangan salahkan mereka jika ada lelaki lain yang sudi berkongsi kesedihan itu.

4. Terlalu Ego
– Jika berlaku sebarang perselisihan faham pasti teman wanita anda saja yang mengalah semata-mata sayangkan hubungan yang dibina itu. Cubalah buang sedikit perasaan ego dan sesekali anda pula beralah demi menjaga hati orang tersayang. Tak bawa ke mana sebuah hubungan jika ego terlalu tinggi.

5. Dipinggirkan
– Pelbagai alasan yang anda berikan kepada teman wanita bila dia ajak untuk berjumpa. Sesekali dia perlukan anda untuk luahkan isi hati dan masalah tertentu yang ditanggung. Dia cuba mendekati dengan perlbagai cara tapi anda semakin menjauh malah lebih mementingkan benda lain yang anda rasa lebih penting daripada dirinya. Ketika anda memerlukan teman wanita jangan salah dia jika dirinya buat benda yang sama seperti mana yang anda lakukan.

Sumber : HMetro – 27/8/13

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.