Apa Itu Cinta Dan Jenis-Jenis Cinta





Apa Itu Cinta Dan Jenis-Jenis Cinta. Cinta merupakan satu emosi yang hadir daripada kasih sayang yang kuat dan ketertarikan peribadi. Cinta merupakan sifat baik yang mewarisi semua kebaikan, perasaan belas kasihan dan kasih sayang.

Apa Itu Cinta Dan Jenis-Jenis Cinta

cinta-monyet

Cinta Juga merupakan pengorbanan diri, empati, perhatian, kasih sayang, membantu, menuruti perkataan, mengikuti, patuh, dan mahu melakukan apapun yang diinginkan bergantung pada penghayatan serta pengalamannya.

Jenis-Jenis Cinta

Cinta monyet

Seseorang yang tidak sungguh-sungguh dalam mencintai pasangannya, cinta main-main dikalangan remaja atau anak-anak. cinta monyet itu berjalan hanya main-main tidak sungguh-sungguh. Masing-masing hanya memikirkan perasaan sendiri dan tidak ada ikatan kuat yang pasti.

Cinta Lokasi
Cinta Lokasi, sesuai namanya “Lokasi”, perasaaan suka atau cinta saat berapa di suatu tempat yang sama dan biasanya ini berlangsung agak lama. Mungkin kerana sering ketemu dalam satu lokasi yang sama dan sering bertemu muka, timbul persaan cinta. Peristiwa ini sering terjadi pada artis-artis yang berada di dalam lokasi sama. Kalau pindah lokasi mungkin akan pindah juga ke lain hati.

Cinta Sejati
Cinta sejati muncul seiring berjalannya waktu yang mereka lewati bersama dalam suka dan duka. Cinta sejati tak dapat diukur hanya dengan sebuah ungkapan sayang. Cinta sejati tak akan disebut sebagai cinta sejati kecuali kita benar-benar ikhlas dan jujur dalam mencintai.

Cinta sejati rela berkorban untuk kebahagiaan pilihan hatinya, namun ia akan tetap tersenyum untuknya walaupun hatinya terluka. Cinta sejati tidak hanya menghibur pasangannya dikala sedih namun juga menangis dalam doa untuknya.

Cinta Duit
Cinta ini hanya hadir sewaktu pasangan mereka mempunyai duit. Cinta ini hanyalah cinta yang penuh dengan kepura-puraan dan akan hilang apabila pasangan mereka mula jatuh miskin atau tiada duit.

Cinta Pandang Pertama
Perasaan cinta yang hadir dalam diri saat kali pertama melihat si dia. Cinta ini merupakan cinta pandang pertama saat pertama kali melihat si dia dari mata turun ke hati saat itu lahirnya perasaan cinta.

daripada jenis-jenis cinta diatas. Cinta yang mana satukah yang anda sedang lalui ataupun telah lalui.. ?

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.