Download Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Malaysia 2018 Tahun 1439H





Download Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Malaysia 2018 Tahun 1439H. Berikut merupakan jadual waktu berbuka puasa dan imsak 2018 bagi negeri Perlis, Johor, Kedah, Kelantan, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Pulau Pinang, Sabah, sarawak, Selangor, Terengganu, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya, dan Labuan.

Download Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Malaysia 2018 Tahun 1439H

jadual waktu berbuka puasa 2018
kredit : Rasdi Abdul Rahman (flickr)

Alhamdulillah sekali lagi kita berkesempatan untuk menyambut bulan ramadhan al mubarak tahun 1439H. Semoga bulan ramadhan yang hadir selepas tamatnya pilihanraya baru-baru ini dapat meredakan sedikit sebanyak bahang dan api kemarahan sesetengah individu.

Daripada Abu Hurairah RA lagi bahawa Rasulullah SAW bersabda : Apabila sampai bulan Ramadhan, pintu-pintu syurga semua dibuka, pintu-pintu neraka pula ditutup dan diikat serta dibelenggu syaitan dan iblis. (Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Nabi SAW bersabda : Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kerana iman dan ketaatan kepada Allah, serta mengharapkan keredhaannya, akan diampunkan semua dosanya yang telah lepas. (Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Malaysia 2018

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.