Permandangan Mendaki Bukit Singa Pulau Kapas





Permandangan Mendaki Bukit Singa Pulau Kapas. Bila travel atau sampai di Pulau Kapas yang terletak di Terengganu satu tempat yang wajib korang singgah adalah Bukit Singa yang terletak di penjuru pulau kira-kira 20-30 minit berjalan dari jeti pulau kapas.

Permandangan Mendaki Bukit Singa Pulau Kapas

bukit singa pulau kapasPerjalanan dari jeti menuju ke bukit singa penuh dengan cabaran sepanjang pantai. Perjalanan ke kaki bukit melibatkan jalan ditepi pantai, menaiki dan menuruni tangga serta jalan air dan jalan berbatu. Haruslah berhati-hati dan tidak berseorangan serta elakkan mendaki waktu gelap mahupun hujan

jalan bukit singaantara jalan berbatu yang perlu diredahi semasa menuju ke bukit singa dibelakang anda boleh lihat bukit berbentuk kepala singa. Kesabaran diperlukan untuk meniti setiap batu agar tidak terjatuh kerana batu batu ini sangat tajam.

Banyak view cantik sepanjang bukit dari kiri, kanan depan dan juga belakang bukit singa. Jangan hanya pandang dari satu tempat sebaliknya pandang dari semua sudut anda akan berasa puas dan tidak rugi singgah di bukit singa.bukit singaPendakian hanya mengambil masa 10 minit dan pastinya selfie akan melewatkan anda untuk mendaki sampai ke puncak sama seperti team kami. Sekali lagi saya ingatkan agar berhati-hati kerana mendaki bukit singa melibatkan lereng lereng bukit dengan batu yang tajam. Anda haruslah berhati-hati semasa mendaki dan menuruni bukit.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.