Cara Daftar eWallet Tebus RM50 ePenjana





Cara Daftar eWallet Tebus RM50 ePenjana. Kementerian Kewangan telah mengumumkan program RM750 juta kredit ePENJANA. Setiap pemohon yang layak akan mendapat RM50 kredit ePENJANA mulai 31 Julai 2020. Untuk memohon kredit, setiap pemohon perlu menggunakan aplikasi MySejahtera dan salah satu daripada 3 e-Dompet terpilih: Boost, GrabPay atau Touch n Go.

Cara Daftar eWallet Tebus RM50 ePenjana



Bagi memohon kredit ePenjana, Anda perlu muatturun aplikasi MySejahtera, syarat wajib memohon kredit RM50. Sila pastikan nama anda di aplikasi MySejahtera dan aplikasi e-wallet adalah sama sepertimana yang terkandung dalam IC/ Pasport. Ini termasuk penggunaan:

1. BIN, BINTI
2. a/l , a/p
3. s/o, d/o
4. Aksara khas seperti “ ‘ ”, “ / ”, “@” dan lain-lain

1. Daftar menggunakan nombor telefon atau emel.
2. Verifikasi nombor telefon atau emel melalui OTP.

DAN

3. Pengaktifan akaun akan dilakukan selepas mendapat sms atau emel pengaktifan (dalam masa 24jam pada masa kini). Anda boleh log masuk ke MySejahtera selepas pengaktifan.

Selepas itu anda perlu muatturun salah satu dari 3 edompet pilihan iaitu Boost, GrabPay atau Touch n Go. Pastikan anda memasukkan maklumat yang betul dan tepat bagi mengelakkan anda tidak dapat kredit RM50 apabila data tidak sama dengan aplikasi MySejahtera.

E-wallet akan membuat pengesahan terlebih dahulu. Sila pastikan nama dan nombor kad pengenalan yang diisi adalah sama seperti dalam kad pengenalan. E-Tunai rakyat RM50 yang diumumkan akan dikreditkan selepas pengesahan dan akaun diaktifkan.

*pengguna sedia ada juga boleh memohon untuk ePENJANA.
*permohonan ePENJANA boleh dilakukan untuk sepanjang tempoh yang ditetapkan.



Objektif MySejahtera

  • Membantu merancakkan perbelanjaan pengguna di Malaysia.

Syarat Kelayakan Kredit ePenjana

  • Rakyat Malaysia berumur 18 tahun dan keatas.
  • Berpendapatan kurang RM 100,000 setahun.
  • Daftar sebagai pengguna di aplikasi MySejahtera

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.