Program gelandangan bersama AADK





skuad 1Malaysia
skuad 1Malaysia

minggu lepas time kursus saya dijemput oleh pegawai kursus untuk sertai mereka pada sebelah malam bersama AADK dan Persatuan Seniman untuk program Skuad 1Malaysia memberi makan kepada gelandangan sekitar chowkitt dan pudu.

taklimat program start pada pukul 10mlm selepas habis taklimat dan pembahagian baju kitaorg bergerak ke chowkitt pun 1st destinasi.. walaupun berada sekitar kawasan bandar tapi masih ramai yang tidak berumah dan tidak mampu menyara diri.. cuba anda meronda diwaktu malam dan anda akan ketahuinya sendiri.

abgferoz
abgferoz

dalam meronda untuk mengedarkan makanan kepada gelandangan saya terserempak dengan 1 lagi persatuan yang ada sedang mengedar makanan untuk gelandangan.. masih ramai lagi yang prihatin dengan gelandangan ini..  tapi sampai bila baru nasib mereka akan terbela ? dan sampai bila mereka akan terus bergini sekiranya tiada tindakan yang diambil..

menyedihkan dan kesian saya tengok.. macam² cerita yang mereka kongsikan.. ada yang asalnya kaya tapi ditipu kawan, ada yang lari dari keluarga, ada yang mempunyai masalah peribadi, ada yang masalah kesihatan dan macam² lagi..

sesungguhnya saya amat amat bersyukur dengan apa yang saya ada walaupun hanya keluarga.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.