Bolehkah Kuruskan Badan dengan Produk





tips cepat kurus
tips cepat kurus

Bolehkah Kuruskan Badan dengan Produk

pelbagai jenis dan jenama produk telah dikeluarkan bagi membantu kita untuk menguruskan badan tapi sejauh mana produk ini dapat membantuk kita dalam menguruskan berat badan.. ?

KUALA LUMPUR: Seramai 16.2 juta atau 60 peratus rakyat di negara ini dikesan mengalami masalah kegemukan seawal usia kanak-kanak lagi, kata Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata, daripada jumlah itu, 8.1 juta penduduk atau 30 peratus mengalami masalah berat badan, manakala 30 peratus lagi mengalami masalah kegemukan berlebihan (obesiti).

KUALA LUMPUR: Malaysia menduduki tempat pertama di kalangan negara ASEAN dari segi paling ramai rakyatnya memiliki obesiti dan tempat keenam di kalangan negara Asia Pasifik, Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

antara petikan dari surat khabar

kisahnya bermula minggu lepas bila saya pergi gym untuk menguruskan badan yang semakin bolat ini.. dan sewaktu dalam gym itu sempat juga berkenalan dengan sorang awek ini yang semangat bersenam untuk menguruskan badan.. then bila ditanya kenapa nak kuruskan badan.. ini jawapannya..

feroz : awak dah nampak cumil gini kenapa nak kurus lagi ?
awek : dah kurus ke ? belum lagi ni. nak kurus lagi.
feroz : kenapa pulak.. dah kawen kan..
awek : a’ah.. saya jual produk kuruskan badan.. so sya kena la nampak lagi kurus..
feroz : owhh.. ic.. patut la..

see… tak semua produk berkesan 100% untuk menguruskan atau mengurangkan berat badan.. mungkin dapat membantu sedikit sebanyak dan selebihnya bergantung kepada anda.. bersenam atau bersukan memang tidak mudah bagi mereka yang berbadan besar tapi sekiranya berteman insyallah ia akan jadi mudah dan lebih seronok..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.