Sinopsis Cik Cinderella dan Encik Tengku









Cik Cinderella dan Encik Tengku
Cik Cinderella dan Encik Tengku

Sinopsis Cik Cinderella dan Encik Tengku. Drama Cik Cinderella dan Encik Tengku diadaptasi dari novel Cik Cinderella dan Encik Tengku yang ditulis oleh Airisz akan ditayangkan di Tv3 tidak lama lagi di Slot Lestary mempunyai 13 Episod untuk dipertontonkan.

Sinopsis Cik Cinderella dan Encik Tengku Nama aku PUTERI NURAISHA. Aku ada mak tiri dan seorang kakak tiri. Biasalah, mana ada mak tiri yang baik. Nama kakak tiri aku Sha. Jahat gila. Orang gila pun tak jahat macam dia. Dia tak sukakan aku, Jadi, ada sebab ke aku nak suka dia? Kirim salam!

Dalam hidup aku ada seorang lelaki yang paling aku tidak suka. Nama dia Ashraf. Tapi arwah ibu cukup suka dengan dia sehinggakan dia suruh aku kahwin dengan Ashraf.

Apa yang jadi masalahnya, aku jatuh cinta dengan seorang lelaki. Nama dia Daniel. Opsss, TENGKU DANIEL. Orangnya segak gila. Kata Jee kawan baik aku, kalau dia dapat kahwin dengan Daniel, setahun tak makan pun dia sanggup. Cerdik sungguh!

Tapi kan, suatu hari tu Daniel beri aku sejambak bunga. Dia cakap dia kutip sebab ada lori bunga dari Cameron Highlands terbalik. Tak percayalah…

Dan dia hantar SMS…

Babe (Dia panggil aku babe.)

Ya sayang (Aku panggil dia sayang.)

Lunch sama (Dia ajak.)

Okey (Aku nak.)

Kat mana (Dia tanya.)

Ayam Penyet Kelana Jaya ( Dalam kepala ingat tempat tu saja.)

Okey cantikkk… (Dia setuju.)

Ya, semuanya cantik belaka. Indah belaka. Tapi selepas itu, semuanya menjadi amat sukar. Aku tidak mampu menolak amanat arwah ibu dan aku juga tidak boleh lupakan cinta aku terhadap Daniel.

Siapa yang bakal aku pilih antara Ashraf dan Daniel?

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.