Cara Unblock Facebook Youtube Di Pejabat, Universiti, Kolej dan Sekolah





Cara Unblock Facebook Youtube Di Pejabat, Universiti, Kolej dan Sekolah. Tips untuk buka website disekat oleh pihak kolej, universiti, pejabat mahupun sekolah yang mana anda telah dilarang dari melayari media social menggunakan internet tempat anda. Ada beberapa cara untuk melayari website tanpa disekat antaranya mengubah ip anda, menggunakan website tertentu, dan yang paling mudah yang mana saya akan ajar adalah menggunakan aplikasi dari google chrome webstore.

Cara Unblock Facebook Youtube Di Pejabat, Universiti, Kolej dan Sekolah

ZenMatePasti ramai diantara kita yang gian untuk menggunakan media sosial tapi kebanyakan dari kita tidak dapat menggunakan media sosial seperti facebook dan youtube kerana telah di block atau disekat oleh pihak IT ditempat kita. Caranya adalah mudah sama sekali dengan hanya menggunakan aplikasi telah sedia. Apa yang perlu anda lakukan adalah SEARCH dan ikut arahan dibawah.

1. Search “zenmate for chrome” (kalau mozilla search for mozilla) dan anda akan nampak 1st rank ZenMate VPN dari link chrome.google.com klik situ.
2. Klik Add To Chrome seperti gambar diatas.
3. Sila daftar akaun dengan masukkan Email dan Password.
4. Email akan dihantar ke email anda dan Verify Email yang dihantar.
5. Siap. Gunakan Browser yang sama untuk Surf Internet.
6. Jangan lupa logout (nanti orang lain guna)

Sekiranya anda ingin menggunakan lain waktu klik pada browser chrome (sekiranya install chrome) lihat pada atas kanan ada logo Zenmate klik situ dan login email dan password anda untuk surf internet tanpa disekat. Selamat Mencuba

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.