Cara Mudah dan Murah Buat Kolam Di Rumah Sendiri





Cara Mudah dan Murah Buat Kolam Di Rumah Sendiri. Pasti ramai yang menginginkan kolam dihalaman rumah sendiri walaupun tidak besar tapi cukup untuk anak-anak bermain seperti rumah mewah rakan-rakan yang lain.

Cara Mudah dan Murah Buat Kolam Di Rumah Sendiri

Walaupun cara ini mudah dan murah tapi anda tetap memerlukan ruang yang secukupnya untuk membuat halaman dan ruang untuk kolam itu sendiri. Cara ini viral di facebook dan dikongsi lebih ribuan warga media sosial.

Hanya dengan menggunakan bekas tangki air anda boleh membuatkan ia seperti kolam. Pilih tangki air yang sesuai dengan anda samada tinggi atau besar bergantung kepada ruang rumah dan bajet anda.

taktau nak kredit siapa facebook ramai share

Anda boleh menggunakan simen ataupun kayu untuk mengelilingi bekas tangki air.. cuma dengan menggunakan kayu anda perlu lebih banyak bertukang untuk nampak lebih cantik.

Anda boleh hias keliling kolam dengan wallpaper ataupun apa2 yang dirasakan cantik dan tahan basah untuk menampakkan menarik.

NOTE PENTING : Pastikan kolam ditutup selepas menggunakan bagi mengelakkan kemalangan yang tidak diingini. Pemantauan perlu bagi anak2 kecil bermain.

anda boleh gunakan tarikh ini untuk mula membuat kolam atau bersama keluarga Tarikh Cuti Sekolah dan Cuti Perayaan

Anda boleh LIKE page kami untuk lain2 maklumat dan info terkini : Page Jiwarosak

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.