Siapa Pernah Makan Kerang Berbulu





Siapa Pernah Makan Kerang Berbulu. Waktu hari raya selalunya kita makan rendang ayam mahupun rendang daging tapi kelainan buat kami yang beberapa tahun ni gemar untuk makan rendang kerang bila tiba hari raya.

Siapa Pernah Makan Kerang Berbulu



Tapi bila dekat-dekat raya dengan waktu perintah berkurung ni agak sukar untuk mendapatkan kerang. Terpaksa tempah dengan rakan pejabat yang mana ada nombor peniaga pasar yang buat penghantaran bahan mentah makanan ke rumah.

Yang dijanjikan bahan segar. Cuma yang tak dinyatakan kerang ni jenis kerang berbulu bukannya kerang biasa yang kita beli. Mula-mula dapat pelik gak laa dengan berbulu lebat dengan besarnya. Seram pun ada maklumlah tak pernah beli or makan. Tapi harga kerang berbulu lebih murah dari kerang biasa.

Tapi sayang tak dapat rasa isi dia sebab dah mati berbau busuk. Kawan basuh dahulu sebab waktu dia terima pun agak berbau katanya. Orang cakap kerang akan mati bila dibasuh sekiranya tidak dimasak segera sebab tu bau dia busuk. Bila rebus bau semerbak busuk kat rumah so kitaorang just buang je kerang tu takut pulak beraya kat hospital.

Korang pernah tak makan isi kerang berbulu ? Kongsikan sikit..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.