Skybox at Skydeck Kuala Lumpur KL Tower





Skybox at Skydeck Kuala Lumpur KL Tower. Pembinaan Menara KL bermula pada 4 Oktober 1991 dan siap pada Mei 1996. Menara ini dibuka untuk umum pada 23 Julai 1996 dan ia dilancarkan secara rasmi pada 1 Oktober 1996 oleh Y.A.Bhg. Tun Dr. Mahathir Mohamad, bekas Perdana Menteri Malaysia.

Skybox at Skydeck Kuala Lumpur KL Tower



kredit gambar : blog.traveloka.com/

Terletak di atas Bukit Nanas dengan ketinggian 421 meter yang menakjubkan, KL Tower dibina, menyatukan menara dengan alam. Bukit Nanas adalah salah satu hutan simpan kekal tertua di Malaysia. Ini menjadikan KL Tower sangat unik untuk dibandingkan dengan yang lain.

Menara KL juga merupakan anggota Persekutuan Menara Besar Dunia (WFGT) yang terdiri daripada 48 menara dari seluruh dunia.




Menara Kuala Lumpur atau “Menara KL” adalah menara telekomunikasi tertinggi ke-7 di dunia & yang tertinggi di Asia Tenggara. Menara Kuala Lumpur berada dalam industri perhotelan dan pengalaman perniagaan. Ia menawarkan pengalaman seperti melihat, makan, alam, pengembaraan, acara dan membeli-belah.

Produk dan perkhidmatan semasa yang ditawarkan di Menara Kuala Lumpur merangkumi Sky Deck, Sky Box, Observation Deck, Revolving Restaurant (Atmosphere 360 ​​°), Dewan Perjamuan untuk Mesyuarat dan Seminar / Fungsi Persendirian seperti Wedding in the Sky, Mini Theatre, Amphitheatre, Jelutong Sidewalk Kafe, 1Malaysia Cultural Village, KL Tower Animal Zone, F1 Simulator, Restaurant Moghul Mahal, Blue Coral Aquarium & KL Upside Down House.

Sky Deck adalah tarikan pelancongan utama di KL Tower. Ia terletak di ketinggian 300 meter dari permukaan tanah, menawarkan pemandangan cakrawala Kota Kuala Lumpur yang menakjubkan pada waktu siang dan malam.

Harga promosi telah tamat sehingga 16 September 2020. Untuk maklumat lanjut atau harga tiket semasa yang ditawarkan anda boleh lihat di laman rasmi KL Tower.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.