Kebodohan Terserlah di Facebook #MH370





MH370
MH370

untuk kali pertamanya aku buka facebook dan terasa angin sangat rasa nak tomoy je keyboard warrior. Sejak kehilangan kapal terbang MH370 banyak spekulasi yang keluar tanpa mempedulikan perasaan ahli keluarga yang terlibat baik facebooker mahupun blogger yang sibuk duk kejar pelawat blog walaupun info yang dapat belum tentu sahih atau palsu.

semua pakat berebut post cerita tentang #MH370 macam pertandingan siapa cepat update konon² nya merekalah wartawan ditempat kejadian. Bila post berita salah cepat² padam entry.. phuii..

tak kurang juga si bodoh yang cuba mempolitikkan semua yang terjadi disebabkan oleh bla bla bla… dan pingat emas bodoh bertingkat dimenangi oleh mereka yang cuba buat lawak diatas malapetaka yang menimpa..(*^$@(%#%&#%$%@

pernah beberapa kali kawan blogger mintak nasihat disebabkan entry yang dibuat ingin di saman pihak tertentu.. dan nasib dia baik pihak yg ingin menyaman tidak jadi saman dan settle secara baik.. tapi mungkin dia tak pernah belajar dari masa silam dan terus melakukan kesalahan.. lepas ni kalu kena lagi pandai² lah nak hidup..

dari kita menyibuk menjadi wartawan ataupun pakar baik kita mendoakan yang terbaik untuk #MH370

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.