Cara Berkongsi Hotspot Mobile Internet





hotspot
hotspot

Cara Berkongsi Hotspot Mobile Internet – Mungkin masih ramai yang tidak tahu bahawa mobile internet telefon bimbit anda boleh dikongsikan dengan orang ramai sama berfungsi sama seperti modem wifi. Anda cuma perlu langgan mobile data dan anda boleh kongsikan mobile data tersebut secara wifi kepada telefon bimbit mahupun komputer/laptop.

Cara Berkongsi Hotspot Mobile Internet anda perlu atau wajib melanggan internet pada telefon bimbit anda terpulang berapa ringgit mahupun berapa banyak data yang ingin anda langgan tidak menjadi masalah. Sekiranya ramai yang ingin berkongsi better menggunakan data yang mahal sedikit sekiranya sorang mahupun berdua data biasa sudah mencukupi.

2. Klik Setting pada telefon bimbit anda (gambar diatas – samsung s3)

3. Connections –> More Networks

4. Klik Tethering and Portable Hotspot (seperti gambar dibawah)

mobile hotspot
mobile hotspot

5. Klik Portable Wi-Fi Hotspot –> Configure

6. Letak nama pada WiFi anda (Network SSID) dan Password WiFi –> SAVE

7. Kembali ke Portable Wi-Fi Hotspot (No 5) dan gerakkan kotak kecik disebelah untuk ON WiFi

pastikan anda telah on wifi dan mobile data anda (+h) bagi membolehkan anda menerima internet dan berkongsi internet dengan rakan anda.

Hotspot ini selalunya digunakan ketika kita berhimpun dengan rakan mahupun keluarga bagi membolehkan rakan mahupun saudara kita berkongsi internet dengan anda bagi menjimatkan perbelanjaan.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.