Pusing Melaka dengan River Cruise Melaka





Pusing Melaka dengan River Cruise Melaka. Harga yang berpatutan menyebabkan kitaorang cuba untuk mengelilingi Melaka dengan menaiki River Cruise Melaka pada waktu malam yang dikatakan lebih menarik dan cantik dengan cahaya kiri dan kanan. Selepas beranikan diri untuk mendaki Sky Tower Melaka.

Pusing Melaka dengan River Cruise Melaka

melaka river cruise
kredit : Jenvit Keowvit

Terletak di tengah bandar, Sungai Melaka atau River Cruise Melaka antara yang menjadi pilihan pelancong yang hadir ke Melaka sebagai tarikan yang ada di Melaka. Aku dan keluarga juga turut terpengaruh menaiki River Cruise Melaka dan kitaorang memilih untuk menaiki river cruise pada waktu malam.

Malam sabtu lepas kitaorang berkesempatan untuk menaiki River Cruise Melaka yang juga merupakan tarikan pelancong dan juga penduduk tempatan. Sewaktu tiba jam 8 malam sudah ramai beratur untuk membeli tiket bagi menaiki river cruise. Pelbagai bangsa dari pelbagai negeri turut hadir bagi merasakan pengalaman menaiki bot mengelilingi bandar Melaka.

river cruise melakapaling tak best bila sampai sini.. anak buah sibuk nak naik so bagi mereka yang bawa anak kecik pastikan korang tutup mata mereka bila sampai sini takut-takut nanti lepas naik bot terpaksa pula naik benda alah ni lagi lambat la korang balik. Tapi alang-alang dah sampai Melaka apa salahnya luangkan masa sama anak-anak agar mereka tahu anda tetap sayangkan mereka walaupun sentiasa sibuk bekerja.

Waktu Operasi : 9.00 am – 11.30 pm
Lokasi : Search Google “Melaka River Park and Cruise

Harga River Cruise Melaka

harga river cruise melakaHabis menjelajah sekitar bandar Melaka kitaorang sempat singgah di pasar malam melaka berhampiran dengan hotel sebelum pulang untuk berehat setelah seharian pusing Melaka. Keesokan harinya merupakan hari pulang ke kuala lumpur tapi sebelum pulang kitaorang sempat singgah di Kota A Famosa dan Pantai Klebang yang terkenal.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.